צימר, קמפינג או טיול בקרוואן…?

מאמרים

צימר, קמפינג או טיול בקרוואן…?

החופשה הבאה מתקרבת ואנחנו שוקלים לאן לנסוע ואיפה לטייל? אם נבחר חופשה בישראל שתשלב טבע, מנוחה ואטרקציות לילדים נשאר עם שלוש אפשריות מרכזיות, צימרים, אתרי קמפינג או טיול בקרוואן…

ניסינו לרכז את השאלות העיקריות שעולות כאשר שוקלים לאיזה חופשה נצא?

טיול בקרוואן לא מעוניין להשכיר קרוואן? שלח פרטים לכל החברותכל אחד! אבל למי שהוא כן מתאים זה הטיול המושלם!! ואני יסביר,

מי שמחפש ש"יעשו הכל בשבילו" ואומר משפטים כמו "כשאני בחופשה אני לא רוצה להזיז אצבע"…שישקול צימר או מלון…קרוואן זה לא בשבילו! הקרוואן הוא כמו צימר מפואר נייד שניתן למקם אותו איפה שאתם רוצים אבל דורש תפעול, יצירתיות ובטיחות. גרירה של הקרוואן עם הרכב, תפעול מערכות החשמל, מים, שרותים, חימום/קירור בקרוואן דורש ידע בסיסי ולפעמים יש צורך להיות יצירתיים במיקום של הקרוואן בכיוון הרוח בהקמת הסככה החיצונית, בכיוון דלת הכניסה וכו' כמובן יש לשמור על כללי בטיחות שונים בנהיגה עם הנגרר, בהצבה בשטח ובתפעול מערכות חשמל, גז וכדו' נשמע מסובך…? אז זהו שלא. חשוב לקבל הדרכה מדויקת מחברת ההשכרה לפני יציאה כולל חוברת הדרכה בכתב וטלפון לשאלות אבל חשוב לציין שכיום בונים את הקרוואנים בצורה מאוד נוחה וידידותית למשתמש כך שבפחות משעה תלמדו הכל. מי שאוהב להיות אדון לעצמו, לטייל במקומות שלא כל אחד מגיע אליהם ועדיין להתפנק מכל הנוחות של חיים ושינה בקרוואן מפואר…קדימה!! למשפחות עם ילדים אוכל לומר שאולי אתם תחזרו קצת עייפים אבל הילדים ידברו על החופשה הזאת עוד הרבה זמן, זו אטרקציה וחוויה מדהימה לילדים.

בשורות הבאות ננסה להתרכז בטיולי קרוואנים בישראל ובשאלות הנפוצות שאספנו מלקוחות השוקלים טיול בקרוואן:

"אני מחפש להשכיר אוטוקרוואן ולא נגרר "…

כיום רק חברה אחת מציעה רכב שהוא גם קרוואן או אנשים פרטיים שקשה מאוד לאתר אותם ולכן יש מספר יחידות בודד להשכרה.

"האים הרכב שלי יכול לגרור את הקרוואן?"…

רכב בעל וו גרירה תיקני יכול לגרור קרוואן בהתאם ליחס בן המשקל הכולל של הרכב למשקל הקרוואן. בררו מה המשקל הכולל של הרכב שלכם וכך תוכלו לקבל תשובה מדויקת מכל חברות השכרה בנפרד בהתאם לקרוואנים שהן מציעות.

"צריך רשיון נהיגה מיוחד לגרור קרוואן?"…

לא.

"המדינה שלנו קטנה..לא כמו חו"ל…יש לאן לנסוע?"…

נכון, אנחנו לא גדולים כמו ארה"ב או אוסטרליה אבל המדינה שלנו מציאה צפון הררי עם יערות, נופים, שלג בחרמון, מרכז עם ערים מרתקות, ים תיכון מרהיב ודרום מדברי עם נוף עוצר נשימה ואטרציות עד אילת אז…אם חסר לכם לנהוג 10 שעות ממקום למקום (כמו בחו"ל) אז תסעו במעגלים אבל לנו יש במרחק שעות ספורות את כל האטרקציות והנופים האפשריים מהר לים ועד למדבר.

"כמה זה עולה…פחות מצימר?"…

מחירי השכרת קרוואן נעים בין 600 ש"ח ל- 900 ש"ח ללילה בהתאם לגודל הקרוואן, איכות הקרוואן, מספר מיטות, ציוד נלווה וכדו'. בהתחשב בעובדה שיש להוסיף על המחיר את מחירי "חניון הלילה" שנבחר שנע בין 100 ש"ח ל- 200 ש"ח לקרוואן ללילה (עבור חיבור לחשמל, מים ומקום מסודר) או נכלול את עלות הדלק בגנרטור, במקום עצמאי שנבחר, שיכול להיות דומה לעלות החניון, תלוי בצריכת החשמל שלנו (בעיקר מזגן) ועלות השכרת הגנרטור. לסיכום השכרת קרוואן עולה אותו הדבר כמו צימר. ניתן לחסוך בצורה משמעותית כאשר מדובר ביותר מ 4 אנשים . במקום לקחת 2 צימרים במחיר כפול ניתו לקחת קרוואן עד 7 ואפילו 8 מקומות לינה.

"מה עדיף, חניון לילה עם חיבור לחשמל ומים או מקום שומם ויפה בטבע?"…

אם אתם לא קרוואניסטים ותיקים אנחנו ממליצים, לפחות בלילות הראשונים, לשריין מקום בחניון לילה מסודר. לפחות בלילות הראשונים שבהם אתם לומדים את תפעול הקרוואן "תורידו" מעצמכם את ההתעסקות עם החשמל והמים, יש מספיק מה לעשות גם בלי זה. מבחינה בטיחותית גם כן נמליץ על חניון לילה מסודר, נוכחות של אנשים נוספים, גדר ואפילו שומר לפעמים וכולה להוריד מכם את הדעגה לביטחון המשפחה. "אנשי השטח" הותיקים, אנו מתנצלים, אתם כבר ראיתם הכל, צאו ובלו את הלילה בכל מקום שתבחרו!!

תרבות הקרוואנים בישראל עדיין מתפתחת ולכן מרבית התשובות יכולות להשתנות נשמח לקבל תגובות והצעות נוספות- צור קשר.

בעלי חברות השכרה חדשות או חניוני לילה – לפרסום באתר.

בברכת טיול נעים,

המרכז לקרוואנים

דילוג לתוכן